Пројектна настава у првом разреду – пример добре праксе

„Чувари традиције” је назив полуструктурираног пројекта ОШ Душан Јерковић у оквиру рада ученика првог разреда. Пројектна настава, као и пројекти у првом разреду су се показали као сјајан педагошки простор у којем се преплићу циљеви и задаци Школског програма, Плана рада школе и Нацрта активности Развојног плана.

Одабир теме проистекао је из врло животне ситуације коју су ученици првог разреда препознали као садржај којим желе да се баве. Полазна тачка у опредељењу су биле новогодишње честитке “непознатих” другара из Допунске школе на српском језику из Штутгарта. Са наведеном школом наша школа, ОШ “Душан Јерковић”, већ три године гради сарадњу и пријатељство кроз различите васпитно-образовне пројекте.

У ту сарадњу само увели прваке кроз реализацију пројекта у првом разреду и пројектне наставе. Радост, изненађење, задовољство изазвано писаним порукама од непознатог друга су били основни покретачи наших пројектних активности. Деца су дала идеју да на сличан начин обрадујемо другаре из допунске школе порукама и жељама за ускршње празнике.

Из наведене идеје је проистекло мноштво циљева и задатака: од истраживања и сазнавања шта је Ускрс и зашто се обележава, како се у духу предстојећег празника обраћамо другима, да ли само осим лепих речи можемо другом подарити и неки поклон, до тога како да естетски обликујемо наше честитке. У сарадњу су се укључили родитељи – стручњаци и експерти и помогли да се велики празник схвати културолошки, да се сагледају световни и религиозни аспекти Ускрса, деца су истраживала и сазнала како се то у нашој средини обележава Ускрс, да постоје особености и специфичности, сазнали за нека обележја која су типична за наше подручје, певали тематске песме и ишли у симболичну шетњу.

Динамика рада предвиђена за реализацију пројекта у трајању од три недеље је значајно допринела да се одржи радно одушевљење, да се укључе сви спољњи сарадници.

Међупредметним повезивањем, ресурсима који су предвиђени Школским програмом и Планом рада школе, доступним ИКТ окружењем наши прваци су прикупили пуно искуства и сазнања у оквиру радне теме и захваљујући свему томе креативно приступили предузетничкој активности.

У овом случају предузетништво је пре свега имало хумани карактер а производи наших првака и њихових учитељица су проткани преданошћу и задовољством. Продукти рада првака имају врло јасну употребну и васпитну вредност: развеселити друге својом пажњом и лепим жељама у данима великих и значајних празника, чије обележавање је део наше традиције коју треба неговати и чувати.

Наша пројектна настава је по природи стваралачког али и сазнајног карактера. Иако је предмет сазнавања у оквиру теме пре свега духовне природе, у пројекту се ипак водило рачуна да се проширена и продубљена знања о Ускрсу практично примене и да деца у  завршници креативно уобличе производе у виду честитке и поклона “непознатом другу”.

Учитељице првог разреда:

Маријана Галоња,

Бранислава Миловановић,

Татјана Узелац,

Споменка Мајкић,

Снежана Ковачевић

Comments are closed.